• Sponsors

Als Sittardia zijn wij blij met sponsoren! We hebben verschillende mogelijkheden en een aantal spelregels, voor ons als vereniging en voor de sponsoren.

Een sponsor kan de vereniging steunen met geld of met “dingen” in natura. Voor ons maakt het eigenlijk geen verschil behalve dat geld ineens aan de clubkas toekomt terwijl bijvoorbeeld shirt-sponsoring een bepaalde tijd meegaat. Het is dus belangrijk dat er een goede afspraak ligt over wat de sponsoring precies inhoud en wat onze tegenprestatie is. Is die afspraak er niet dan is er sprake van een donatie, en daar zijn we ook blij mee. Namens de vereniging worden afspraken alleen gemaakt met het bestuur.

Wij hebben (minstens) 3 manieren waarmee een sponsor naamsbekendheid kan krijgen:

– tenue-sponsor: naam en logo op een tenue. Meestal gaat dit 3 jaar mee. Ook is er de mogelijkheid voor sponsoring van een uit-tenue. Die worden echter alleen gebruikt bij díe uitwedstrijden waar onze tenue’s met clubkleuren niet gebruikt kunnen worden, bijvoorbeeld tegen BFC. Vanwege herkenbaarheid en regels van het NHV moeten tenues aan regels voldoen. Andere meer persoonlijke kleding, zoals een trainingspak, kan natuurlijk ook.

– website-sponsor: naam en logo op de website. Bijvoorbeeld op (vrijwel) iedere pagina via   een “diavoorstelling”. Of de naam specifiek bij een team. Ook kan een specifieke actie op de eerste pagina als bericht worden genoemd. Bij dat laatste geldt overigens wel dat wij alleen meedoen indien dit zeker geld opbrengt.

Voor concrete vragen en voorstellen, ook als je incidenteel iets wilt doen, kunt u een mail sturen naar: sponsorcommissie@hvsittardia.nl.

rfwbs-sliderfwbs-slide