• Vereniging

Welkom bij HV Sittardia!

Ben jij klaar om je handbalskills naar een hoger niveau te tillen en deel uit te maken van een geweldig team? Dan ben je hier aan het juiste adres!

Of je nu al ervaring hebt met handbal of helemaal nieuw bent in deze sport, bij ons ben je altijd welkom. We hebben teams op verschillende niveaus, dus er is altijd een plek voor jou.

Bij HV Sittardia draait het niet alleen om winnen, maar ook om vriendschap en teamgeest. We geloven dat samenwerken essentieel is voor succes op het handbalveld én daarbuiten. Dus maak je klaar om nieuwe vrienden te maken en onvergetelijke momenten te beleven.

Dus waar wacht je nog op? Kom langs en doe mee met een proeftraining! Onze ervaren trainers staan klaar om je de fijne kneepjes van het handbalspel bij te brengen. Ervaar zelf de passie, het teamwork en de vriendschap die deze sport zo geweldig maken. Doe mee en laat zien wat jij in huis hebt!

Tot snel bij HV Sittardia!

• Leeftijdsindeling, contributie en kledingfonds (seizoen '23-'24)

De contributie wordt ieder jaar door de algemene ledenvergadering vastgesteld. Met ingang van de zaalcompetitie 2023 – 2024 geldt de volgende indeling en bedragen:

Leeftijdscategorie Geboortejaar   Contributie
    Kabouter 2017   € 143.70
    F Jeugd 2015 - 2016   € 143.70
    E Jeugd 2013 - 2014   € 197.45
    D Jeugd 2011 - 2012   € 197.45
    C Jeugd 2019 - 2010   € 240.23
    B Jeugd 2007 - 2008   € 264.36
    A Jeugd 2004 - 2006   € 311.53
    Senioren < 2003   € 359.80
    Recreanten < 2003   € 150

De Peildatum is 31 december van het lopende verbondsjaar.

Naast de contributie is er per jaar een incassomoment voor de bijdrage kledingfonds, deze bedraagt €15,-. Deze bijdrage wordt gebruikt voor de aanschaf van nieuwe wedstrijdkleding.

De contributie en de bijdrage van het kledingfonds wordt via automatisch incasso vanaf oktober geïnd. Indien er geen automatische incasso is, ontvangt u een factuur van de penningmeester met het daarop het verschuldigde bedrag en het bankrekening nr van de club NL33RABO0129138568.

Incassomomenten:

Vanaf het seizoen 2023 - 2024 gelden onderstaand incasso momenten.

Oktober  Kwart jaarbedrag
     November  Kwart jaarbedrag
     Januari  Bijdrage kledingsfonds
     Februari  Kwart jaarbedrag
     Maart  Kwart jaarbedrag

Bij contributieachterstand bestaat de mogelijkheid tot tijdelijke schorsing totdat de contributie is voldaan.

• Kleding en materiaal

Elk lid van HV Sittardia zorgt voor een eigen bal om mee te trainen. Dit geldt vanaf de E-jeugd. F-jeugdleden trainen met ballen van de vereniging. Ballen zijn bijvoorbeeld te koop via handbalshop.nl. Erima, Molten of Select hebben goede ballen, maar check bij twijfel je trainer.

Categorie Maat bal
    F-jeugd Zachte bal maat 0
    E-jeugd Harde bal maat 0
    D-jeugd / Dames C-jeugd Maat 1
    Heren C-jeugd / B-jeugd / Dames A-jeugd / Dames Senioren Maat 2
    Heren A-Jeugd/ Heren Senioren Maat 3

Inleveren materialen van de vereniging

Alle door de club verstrekte materialen (polo’s, trainingspakken, shirts, etc….) zijn en blijven eigendom van de vereniging. Bij het verlaten van de vereniging behoren deze materialen ingeleverd te worden. Doe dat bij de train(st)er van je team. Ook als je overgaat naar een ander team lever je de materialen in bij je train(st)er. Doe dit s.v.p. voor de laatste training van het seizoen!!!

• Opzegging en overschrijving

Leden dienen zich voor 1 juni bij de ledenadministratie schriftelijk af te melden middels ledenadministratie@hvsittardia.nl, met kopie aan secretaris@hvsittardia.nl

Wordt het lidmaatschap tijdens het verenigingsjaar (augustus t/m juni) beëindigd, blijft toch (conform art. 4.6 van de Statuten) de gehele jaarcontributie verschuldigd. Gelet op de door ons verschuldigde onkosten (bondscontributie, inschrijfgelden competitie, zaalhuur etc.) zullen wij ons strikt aan deze regeling houden.

• Subsidie Jeugdsportfonds

Sporten is niet alleen leuk, het is ook supergezond en goed voor de ontwikkeling van kinderen. Helaas kan het soms behoorlijk prijzig zijn. Gelukkig zijn er organisaties en gemeenten die jou willen ondersteunen.

Met subsidies zoals het Jeugdsportfonds en het Jeugdcultuurfonds krijg je financiële steun om lid te worden van een sportclub of om sportmaterialen aan te schaffen.

Bekijk ook een de website van Vidar: https://www.vidar.nl/ik-zoek-werk-en-of-inkomen/extra-s-bij-laag-inkomen/samen-voor-alle-kinderen

Niet alleen de contributie, maar ook kleding en/of een handbal kunnen vergoed worden.

• Huishoudelijk reglement

Download hier het huishoudelijk reglement.

• Verzekering

Sittardia is collectief verzekerd voor aansprakelijkheid en ongevallen (Er vanuit gaande dat ieder lid zelf verzekerd is voor ziektekosten en wettelijke aansprakelijkheid.) Dit houdt in dat er een verzekering is die kosten, als gevolg van schade door leden die “iets” doen voor Sittardia, en waarbij die leden aansprakelijk zijn, kan vergoeden. Ook kosten als gevolg van schade door ongevallen van leden kunnen onder voorwaarden deels worden vergoed. Neem contact op met het secretariaat indien je hierover vragen hebt.

rfwbs-sliderfwbs-slide